2012-09-13

Mina affirmationer


Äntligen har jag samlat ihop mina fyra olika källor av affirmationer och skapat en A4 med de affirmationer som passar mig bäst just nu.

En affirmation är en positiv sak man säger till sig själv regelbundet. Man skapar affirmationer genom att tänka över sina mål och tala som att man redan är där, dvs. man säger sina affirmationer i presens. Affirmationer ska gärna vara starka och tydliga uttalanden. En viktig del i affirmationer är att de inte ska innehålla negativa fokus, därför får bland annat inga "inte" eller "men" finnas med. Dessa affirmationer planerar jag läsa upp högt och tydligt för mig själv varje dag:


Jag har en stark och smärtfri kropp som gör att jag kan vara uppe och aktiv länge. 

Jag är full av energi och kommer att använda min tid effektivt idag eftersom jag vet vad jag vill göra. 

Jag har en perfekt rutin i min vardag där jag får gott om sömn och vila, gör god hälsosam mat till mig själv, tar hand om min starka och vackra kropp och samtidigt får handlingsmål gjorda effektivt och ordentligt. 

Jag är oerhört duktig på att genomföra min träning och mår bra av att träna regelbundet. Jag är frisk, stark och attraktiv. Jag blir fysiskt och psykiskt starkare, och mer välmående i kroppen, för varje dag som går. 

Jag är disciplinerad och bestämd i att nå mina mål. Jag sätter prioriteringar och följer dem. Varje dag utför jag saker som för mig närmre mina mål. Jag är motiverad, disciplinerad och fokuserad. Jag vet att jag har makten till att ändra riktningen i mitt liv.

Jag är alltid tålmodig med mig själv och andra. Jag är stresstålig och har stort tålamod vid svårigheter. 

Jag är smart och älskar att lära mig nya saker. Jag älskar utmaningar och går ofta utanför min "comfort zone". Jag är fokuserad och har bra minne. Min utveckling är gränslös.

Jag är energisk och motiverad. Varje dag fylls jag av mer energi och entusiasm till att genomföra mina mål. 

Jag har perfekt hållning och en frisk stark kropp. Jag kan vara uppe och aktiv i flera timmar och fortsätta att känna mig välmående och energisk.

Jag är älskad och uppskattad av min omgivning och jag älskar att umgås och utvecklas med andra. Jag får vänner varhelst jag går. 

Jag är stark, lugn, smärtfri och stresstålig. Jag blir bättre och bättre för varje dag som går.

Jag tar tacksamt emot all hälsa, välstånd och lycka som universum ger mig varje dag.

Hitta eller skapa dina egna affirmationer som du regelbundet kan säga till dig själv! Om detta görs bra så kan jag garantera dig att det kommer att ge dig mer energi, motivation och fokus. Vad vi säger till oss själva når nämligen in i vårt undermedvetna. Därför är våra tankar är en väldigt viktig del i vårt välbefinnande
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar