2012-09-11

Norge-kryssning

Förra veckan var jag på kryssning i Norge. Jag och mamma tog ett erbjudande och reste iväg fem dagar (även min moster och hennes man kom med). Nu har jag fått uppleva lite  nya saker. Bland annat fick jag se hur havet ser ut när det stormar och fått uppleva sjösjuka. Inte den trevligaste upplevelsen förstås. Men ändå värt det i efterhand. Helst av allt ville jag få se lite av Norges fantastiska natur, och det fick jag till slut.

Öresundsbron. Påväg till kryssningen som startade i Köpenhamn.
Jag, som upptäcker kryssningsbåten.
Vi stannade en dag i Bergen, som är en gammaldags stad i Norge.
Jag på lite högre höjd i Bergen.
Dessa prydliga stenhögar fann man lite varstans.
Framme i Geiranger möttes man av stora bergsväggar som hade
mängder av små vattenfall av smält snö från topparna.
Vackert var det. Och häftigt att vakna till!
Utsikt över Geiranger. Det är vår kryssningsbåt i fjorden.

På kryssningen var det ofta fest och andra aktivieter.

Trött men nöjd på kryssningen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar